Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

Strategie in de versnelling

Het is al vaak gezegd: een crisis is vaak ook een kans. In 2021 hebben we de kans die de coronapandemie bood gegrepen. Waar mogelijk zijn we gaan versnellen.

Onze missie

Jaarbeurs organiseert en faciliteert het hele jaar door aantrekkelijke live events en online platformen, waarmee wij waardevolle belevingen creëren en aanjager zijn van business opportunities

Onze visie

Wij zijn de meest duurzame en slimme venue en organiser van Europa, een onmisbare schakel in de Nederlandse economie. We organiseren en faciliteren kennisontwikkeling en ontmoeting op een innovatieve manier, met als doel duurzame groei.

Onze merkwaarden willen we laten doorklinken in alles wat wij doen:

  • We zijn gastvrij: We willen dat onze bezoekers en klanten een warme en persoonlijke ervaring hebben. Online, maar vooral ook live.

  • We zijn fair. We gaan voor duurzame relaties met onze klanten, leveranciers en de wereld om ons heen.

  • We zijn slim. We zijn scherp, innovatief en oplossingsgericht. We vinden altijd een praktische manier om dingen wél mogelijk te maken. Dat is echt Utrechts.

Jaarbeurs hanteert daarbij 'duurzaam', 'slim' en 'veilig' als leidende thema‚Äôs. 

Drie strategische pijlers

Om onze doelen te verwezenlijken, maken we bij Jaarbeurs graag de vergelijking met (top)sport. Succesvolle teams kijken naar hun samenstelling en scoren. Winstkansen worden vergroot door meer te scoren en door nieuwe speelwijzen te ontdekken. Dat doen we ook in onze strategie. Deze bestaat uit drie thema's. 

  • Door beter opstellen versterken we de organisatie: we passen klantfeedback toe en verbeteren de klantwaardering door proactief handelen met oog voor de wensen van de klant. In 2021 hebben we onze organisatiestructuur nog meer in lijn gebracht met het evenementenproces. Dat vergroot onze slagvaardigheid.

  • Daarnaast willen we meer scoren: we maken het voor meer mensen aantrekkelijk om naar Jaarbeurs te komen door meer beurzen en events van derden te faciliteren en het aantal congressen en vergaderingen te vergroten. We verbeteren het portfolio van onze eigen merken en blijven deze ontwikkelen. In 2021 hebben we nieuwe concepten ontwikkeld en titels vernieuwd zoals TBX, de opvolger van Infosecurity, en BikeMotion. Ook is gewerkt aan nieuwe titels die we in 2022 lanceren.

  • En we willen het spel vernieuwen: we bieden klanten en bezoekers meerwaarde door new business en eigentijdse evenementen te ontwikkelen: online, hybride en live. Onze Jaarbeurs Studio is gebouwd om klanten te faciliteren in nieuwe manieren van ontmoeten. En ook onze digitale innovaties zijn gericht op het versterken van live ontmoetingen.