Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

2020 in facts en figures

Bericht van de CEO

2020 gaat zonder twijfel de boeken in als één van de meest bijzondere jaren die we als Koninklijke Jaarbeurs in onze 104 jaar lange geschiedenis hebben doorstaan.

Een onverwacht virus, onverwachte kansen

2020 is voor Jaarbeurs een jaar van twee gezichten. We zijn hard geraakt door de coronacrisis. Tegelijkertijd bood het ons alle kansen om te versnellen in (technologische en digitale) innovatie en duurzaamheid.

Wie we zijn en wat we doen

Jaarbeurs staat midden in de maatschappij. Al sinds de oprichting in 1916 is onze essentie het verbinden van mensen, markten en bedrijven door betekenisvolle ontmoetingen op de best mogelijke plek, midden in Nederland.

‘Een dikke 9’

Ondanks de coronacrisis blijven we met onze strategie duidelijk voorwaartsgericht.

Hoe Jaarbeurs waarde creëert

Door het hosten van beurzen en evenementen voor bezoekers dragen we bij aan de economische, professionele en persoonlijke ontwikkeling van bedrijven, organisaties, sectoren en mensen.

Samen bouwen aan waardevolle ontmoetingen

‘Live heeft impact’, blijft onze overtuiging. Waar mogelijk gecombineerd met digitaal.

Beurzen en evenementen

Tot maart was het in Jaarbeurs ‘business as usal’ met een goed bezochte 50ste editie van de Vakantiebeurs (100.797 bezoekers), een geslaagde VSK (36.364 bezoekers) en vele kleinere en middelgrote events en bijeenkomsten.

Internationaal

Tegen alle verwachtingen in heeft onze joint venture VNU-Exhibitions Asia (VNU-EA) in 2020 een substantiële omzet en resultaat behaald. De maatregelen van de Chinese overheid maakten al snel een veilige terugkeer naar ‘normaal’ mogelijk.

Duurzame organisatie

Jaarbeurs wil toonaangevend en onderscheidend zijn in de sector op het gebied van duurzaamheid. In 2020 hebben we versneld geïnvesteerd in een duurzame toekomst.

Toon meer resultaten