Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

2021 in facts en figures

Voorwoord

Midden in de crisis van de Eerste Wereldoorlog werd op 6 mei 1916, in de kamer van de burgemeester van Utrecht, een belangrijk besluit genomen: het oprichten van Jaarbeurs.

Wie we zijn en wat we doen

Jaarbeurs staat midden in de samenleving. Al sinds onze oprichting is onze essentie het verbinden van mensen, markten en bedrijven door betekenisvolle ontmoetingen op een gastvrije en professionele plek, midden in het land, in het hart van Utrecht.

Hoe Jaarbeurs waarde creëert

In een jaar zonder grote impact van corona lockdowns, drukken we als Jaarbeurs een stempel op de lokale, regionale en landelijke economie.

Het tweede jaar van de coronacrisis

In 2021 duurde de coronacrisis voort. Door lockdowns zijn we langere periodes gesloten geweest. Onze tijd en aandacht hebben we besteed aan het versnellen van onze strategie van vernieuwing.

Nieuwe beursconcepten, nieuwe markten

Veel evenementen hebben op basis van de ervaringen tijdens de pandemie ook een online variant gekregen of bouwen aan hun online community.

Internationaal: plussen en minnen

In 2021 heeft onze joint venture VNU Exhibitions Asia (VNU-EA) opnieuw een positief resultaat behaald. Ook in China was het vaak koersen tussen verschillende regionale lockdowns door, en zijn events geannuleerd of verschoven.

Duurzaam denken en doen

Onze ambitie om de meest duurzame evenementenlocatie van Europa te zijn, gaat verder dan het bouwen van de nieuwe Jaarbeurs. Ook de organisatie en onze bedrijfsvoering maken we klaar voor de toekomst.

De slimste venue: live meets digital  

We werken hard aan ons digitale DNA. Tegelijkertijd geloven we in de kracht van de fysieke, ‘live’ ontmoeting. Juist in de combinatie van die twee werelden biedt Jaarbeurs een unieke propositie voor exposanten en bezoekers.

Jaarbeurs: veilig en gastvrij

Veiligheid is voor Jaarbeurs de hoogste prioriteit. Ook in 2021 kreeg de veiligheid van bezoekers, klanten en medewerkers de volle aandacht.

Toon meer resultaten