Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

Het tweede jaar van de coronacrisis

In 2021 duurde de coronacrisis voort. Door lockdowns zijn we langere periodes gesloten geweest. Onze tijd en aandacht hebben we besteed aan het versnellen van onze strategie van vernieuwing.

Nieuwe beursconcepten, nieuwe markten

Veel evenementen hebben op basis van de ervaringen tijdens de pandemie ook een online variant gekregen of bouwen aan hun online community.

Internationaal: plussen en minnen

In 2021 heeft onze joint venture VNU Exhibitions Asia (VNU-EA) opnieuw een positief resultaat behaald. Ook in China was het vaak koersen tussen verschillende regionale lockdowns door, en zijn events geannuleerd of verschoven.

Duurzaam denken en doen

Onze ambitie om de meest duurzame evenementenlocatie van Europa te zijn, gaat verder dan het bouwen van de nieuwe Jaarbeurs. Ook de organisatie en onze bedrijfsvoering maken we klaar voor de toekomst.

De slimste venue: live meets digital  

We werken hard aan ons digitale DNA. Tegelijkertijd geloven we in de kracht van de fysieke, ‘live’ ontmoeting. Juist in de combinatie van die twee werelden biedt Jaarbeurs een unieke propositie voor exposanten en bezoekers.

Jaarbeurs: veilig en gastvrij

Veiligheid is voor Jaarbeurs de hoogste prioriteit. Ook in 2021 kreeg de veiligheid van bezoekers, klanten en medewerkers de volle aandacht.

De Nieuwe Jaarbeurs: de juiste voorwaarden creëren

Jaarbeurs en de gemeente Utrecht zijn al bijna 105 jaar onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met ons masterplan voor de nieuwe Jaarbeurs geven we de stad iets terug. We bieden kansen voor Jaarbeurs, de stad Utrecht en haar bewoners.

Hoe we ons grootste kapitaal koesteren

Jaarbeurs is trots op alle medewerkers. Zij zijn cruciaal voor het realiseren van de strategie. Dat vraagt om gezonde, vitale collega's die zich met passie inzetten en zich steeds weer willen ontwikkelen en verbeteren.

Toelichting op het financiële jaar

Voor het tweede jaar op rij heeft corona een significante impact gehad op de bedrijfsvoering en daarmee de financiële resultaten. In 2021 is de omzet uitgekomen op € 49,4 miljoen (-15% ten opzichte van 2020) met een verlies van 5,6 miljoen.