Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

Jaarbeurs staat midden in de maatschappij. Al sinds de oprichting in 1916 is onze essentie het verbinden van mensen, markten en bedrijven door betekenisvolle ontmoetingen op de best mogelijke plek, midden in Nederland.

Wie we zijn en wat we doen

We organiseren en faciliteren events in de meest aantrekkelijke omgevingen. Live, maar ook online. Het bij elkaar brengen van mensen is misschien wel belangrijker dan ooit. Zeker in deze tijd van vluchtige contacten wordt het relevanter om ontmoetingen te organiseren. Om mensen in de gelegenheid te stellen elkaar te inspireren, zaken te doen en zich te laten vermaken. Zo creëren we waardevolle belevingen en versnellen we business opportunities.

Onze organisatie

Bij Jaarbeurs werkten in 2019 gemiddeld 319 FTE in Nederland en 207 internationaal. Met onze kennis van specifieke industrieën zijn ze een waardevolle gesprekspartner en adviseur. Wij hebben kennis van de kernmarkten bouw & installatie, industrie, logistiek, IT en media, zorg en onderwijs, travel en leisure. In 2019 richtte onze businessunit Merken & Content zich op B2B- en B2C-markten met aansprekende merken als de Bouwbeurs en de Vakantiebeurs en platformen als Computable, installatieprofs.nl en maakindustrie.nl. De businessunit Venue & Service is de drijvende kracht achter de hospitality en verhuur van het Event & Exhibition Centre (hallencomplex) en de vergader- en congreslocaties voor de events en bijeenkomsten van klanten van Jaarbeurs. Daarbij kunnen we niet zonder ons uitgebreide nationale en internationale netwerk en zonder onze leveranciers en samenwerkingspartners. In december 2019 is een nieuwe commerciële structuur aangekondigd.   

Jaarbeurs Internationaal

Met de businessunit Internationaal organiseren we vak- en consumentenevents buiten Nederland, gericht op de segmenten Agri & Food, Bouw en Lifestyle. De VIV (Vakbeurs Innovatieve Veehouderij) organiseren we in China, Thailand en de Verenigde Arabische Emiraten, maar ook eens in de vier jaar in Nederland. Jaarbeurs is 70% eigenaar van VNU Exhibitions Asia in Shanghai, 30% is in handen van de oprichters. VNU Exhibitions Asia Pacific, gevestigd in Bangkok, is een kleinere organisatie in omvang en omzet, waarvan Jaarbeurs voor 49,99% eigenaar is. De andere 50,01% van de aandelen zijn in handen van de TCC Exhibition and Convention Center Co., Ltd. Het internationale hoofdkantoor is Jaarbeurs in Utrecht.

Jaarbeurs toont nieuw gezicht

Jaarbeurs heeft in 2019 de corporate branding vernieuwd. Daarmee onderstrepen we nog nadrukkelijker de rol die we als één Jaarbeurs spelen bij het verbinden van mensen, merken en markten. De kern is dat ontmoetingen aandacht trekken, verbinden en business versnellen. Dit blijkt uit de pay-off die deze ambitie toont: Attract - Engage - Accelerate.

Met elementen uit de branding maken we de verbinding naar de gemeente en regio Utrecht, onder meer met de krachtige kleur rood en de unieke schrijfwijze van de letter 'J' (Jaarbeurs) en de 'U' (Utrecht) in het woordmerk Jaarbeurs.